lauantai 25. toukokuuta 2013

38.

Väärä ihminen syö energiaa.

7 kommenttia:

  1. Hän on tottunut istumaan katettuun pöytään.

    VastaaPoista
  2. Väärä on jollakin tapaa kiero. Tai sitten sellainen ei ole oikeassa paikassa. Tai on suhteessa oikeaan ihmiseen väärässä paikassa. Vai olisiko peräti valeihminen? Humanoidi?
    Jos minulla on ystävä, joka on ihan väärä (vilpillinen tai muuten kiero), niin tuhlaan häneen energiaani turhanpäiten. Hän syö minun energiaani.
    Väärän ihmisen omakin kulkee kierteellä. Sitä tarvitaan enemmän kuin että menisi suoraan?
    Enempää en ehdi miettiä, lähdettävä opintielle. Oli hyvä aivojen aamuverryttely kurssipäivää varten!

    VastaaPoista
  3. Vielä kiireessä: Väärä elämänkumppani on kamala energiasyöppö!

    VastaaPoista
  4. Eeva Kilvellä on lyhyt, aforistinen runo, mutta kun en muista...
    "Minä olin sinulle se oikea, vain sinä minulle väärä"
    "Sinä olit minulle se oikea, vain minä sinulle väärä"
    Kumpi on oikea versio? Kirjoittakaa, korjatkaa. Lausujat sitä alvariinsa esittävät matineoissa.
    ---------------------------------
    Niin. Voi tämä lause kuvata myös muitakin ihmisiä kuin kumppania, puolisoa. Itselle vääränlainen ihminen imee kaiken energian. Esim. sellainen joka hyökyy päälle kertomuksineen ja kokemuksineen, jotka ovat hänelle tärkeitä, muttei itselle. Tämä on sillä lailla kieroa, että jollekin toiselle nuo kertomukset ja kokemukset ovat tuiki mielenkiintoisia. Kiinnostuksenkohteet ja kemiat eivät kohtaa kaikkien kanssa.
    Minä olen rasittava ja ärsyttävä jonkun mielestä. Jollekin taas en. Hän on rasittava vampyyri ja lohikäärme jollekin. Näin nämä menevät. Älä kuvittelekaan, ettet sinä olisi ärsyttävä energianimijä jonkun mielestä.
    ------------------------------------
    VÄÄRÄ SYÖ ENERGIAA.
    Entäpä jos Lassin lause olisikin tuossa versiossa? Silloin siitä tulisi monitulkintaisempi. Voisi miettiä, että vääränlaiset teot, kielletyt teot, hämärät teot vievät energiaa.
    ------------------------------------
    Pohdiskelee: Kosti

    VastaaPoista
  5. Vielä yksi sivuajatus tämän päivän lauseesta. Voihan sitä tiuskaista ironisesti, että tuokin vääränlainen, väärä ihminen syömässä minun energiaani! Että olisipa tuossa toinen ihminen syömässä minun arvokasta ja kallista energiaani ja aikaani.
    Lisää: Kosti

    VastaaPoista
  6. Oikea versio Eeva Kilven runosta:
    "Sinä olit minulle se oikea,
    vain minä sinulle väärä"
    (Eeva Kilpi, Laulu rakkaudesta ja muita runoja, WSOY 1972)
    Korjaa: Kosti

    VastaaPoista
  7. Puhelinmyyjät syövät miestä. HS on pahin. Jos on niille kerran antanut pikkusormensa, ei tilauksesta irti pääse. Luulevat omistavansa jokaisen sielun.

    VastaaPoista